x
تبلیغات

Skype For Business

با استفاده از نرم افزار 2015 Skype for Business این امکان فراهم شده که بتوانید به برگزاری کنفرانس های صوتی و تصویری خود در بستر شبکه مبادرت ورزید، که در ادامه به تشریح آن می پردازیم.
برای ایجاد و مدیریت Online Meeting به صورت زیر عمل نمایید:
• ابتدا بر روی گزینه در قسمت بالای نرم افزار کلیک و سپس گزینه Meet Now را انتخاب نمایید.

 

1 Manage Online meetings

 

• در پنجره باز شده گزینه Use Skype for Business را انتخاب و Ok نمایید تا Meeting مورد نظر برای شما ایجاد گردد.

 

2 Manage Online meetings

 

• در Meeting ایجاد شده که فعلا فقط شخص شما در آن حضور دارد بر روی کادر قرمز رنگ مشخص شده در شکل زیر کلیک نمایید تا در سمت چپ Meeting بتوانید اشخاص دیگر را به راحتی اضافه و مدیریت نمایید.

 

3 Manage Online meetings

 

• حال با استفاده از گزینه Invite More People می توانید اشخاص مورد نظر را، به منظور شرکت در جلسه اضافه نمایید.


4 Manage Online meetings


• هم اکنون بر روی گزینه Participant Actions کلیک نمایید تا گزینه های کاربردی زیر نمایش داده شود.


5 Manage Online meetings



موارد مشخص شده در شکل در ادامه توضیح داده شده است.
1. Mute Audience: به منظور Mute (بیصدا) کردن مخاطبان بکار برده می شود تا حین برگزاری جلسه، خللی در برگزاری نظم آن ایجاد نگردد.
نکته: پس از Mute کردن اشخاص علامت مربوط به آن، در گوشه سمت چپ تصویر شخص مورد نظر نمایش داده می شود.

 

6 Manage Online meetings


2. No Meeting IM: برای اینکه دیگر مخاطبان نتوانند در حین ارائه سخنران، پیام (IM) ارسال نمایند، می توان از این گزینه استفاده کرد.
3. No Attendee Video: به جهت اینکه گزینه Video Call برای دعوت شدگان غیرفعال شده و تصاویر آنلاین ارسالی توسط آنان برای شما و باقی مخاطبان نمایش داده نشود.
4. Hide Names: به منظور مخفی کردن نام دعوت شدگان از قسمت پایین تصویر آن ها، می توان از این گزینه استفاده کرد.
5. Every an Attendee: با استفاده از این گزینه تمامی اشخاص به جز شخص ایجاد کننده جلسه به زیر مجموعه Attendee و یا همان مخاطبان اضافه می گردند و شخص ایجاد کننده به عنوان Presenters باقی مانده و می تواند جلسه را به عنوان سخنران مدیریت نماید. (به طور مثال می تواند در صورت لزوم اشخاص دیگر را نیز به عنوان Presenters انتخاب نماید.)

 

7 Manage Online meetings


6. Invite by Email: از این گزینه زمانی استفاده می شود که بخواهید شخص خاصی را از طریق ایمیل به جلسه دعوت نمایید. با کلیک بر روی گزینه مذکور یک پنجره ایمیل باز می شود که می توانید آن را برای شخص مورد نظر ارسال نمایید. پس از دریافت ایمیل توسط شخص مورد نظر و کلیک بر روی لینک join Lyn Meeting به صورت خودکار به مخاطبان جلسه افزوده خواهد شد.

 

8 Manage Online meetings


نکته: برای غیر فعال کردن هر یک از امکانات بالا کافیست مجدد بر روی هر کدام کلیک نمایید تا غیر فعال گردند.
همانطور که در بالا گفته شد، شخص سخنران و یا Presenters می تواند جلسه را مدیریت نماید. هم اکنون بر روی مخاطب مورد نظر خود کلیک راست کرده تا گزینه های دیگری بدین منظور برای شما نمایش داده شود.

 

9 Manage Online meetings


گزینه های موجود عبارتند از:
• Mute: برای اینکه بتوانید تنها همین شخص را Mute نمایید می بایست از این گزینه استفاده نمایید.
• Remove from Meeting: به منظور حذف این شخص از جلسه می توان از این گزینه استفاده کرد.
• Make a Presenter: با استفاده از این گزینه شخص مورد نظر به presenter تغییر پیدا کرده و می تواند تمامی امکانات مربوطه را در اختیار داشته باشد.
• Lock the Video Spotlight: با انتخاب این گزینه بر روی تصویر شخص مورد نظر، تنها تصویر او برای تمامی همکاران نمایش داده خواهد شد. (این گزینه برای مواقعی مناسب است که شخص سخنران مایل است تنها تصویر او برای حاضرین نمایش داده شود)

 

10 Manage Online meetings


• Pin to Gallery: هنگامیکه تعداد مشخصی از اشخاص (در Skype پنج نفر تعریف شده است) را به جلسه دعوت می کنید، نام و تصویر آن ها در ردیف اول که standing row نامیده می شود، نمایان است. از نفر ششم به بعد تصاویر اشخاص به صورت کوچک در ردیف دوم (Sitting row) افزوده می گردند. لازم به ذکر است که در صورت زیاد بودن میزان فعالیت اشخاص ردیف پایین، به صورت خودکار به ردیف بالایی منتقل شده و افرادی که فعالیت کمتری دارند جایگزین آن ها در ردیف پایینی می گردند.

 

11 Manage Online meetings


حال فرض کنید که مشاهده Reaction و یا عکس العمل برخی افراد برای شما جالب و یا مهم باشد. می توانید با کلیک راست بر روی تصویر مورد نظر و استفاده از گزینه Pin to Gallery آن ها را به ردیف اول منتقل کنید که با تصویر بزرگ نمایش داده شوند و یا با استفاده از گزینه Unpin to Gallery شخص مورد نظر را از این حالت خارج نمایید.
نکته: با فعال کردن گزینه Pin to Gallery بر روی یک شخص، علامت مربوط به آن در سمت راست تصویر مورد نظر نمایش داده می شود.

 

12 Manage Online meetings


• See Contact Card: به علت قابلیت Integrations محصولات مایکروسافتی از جمله Outlook و Skype، با استفاده از این گزینه می توانید تمامی اطلاعات Contact شخص مورد نظر را ملاحظه و در صورت نیاز، با او ارتباط صوتی و تصویری برقرار کنید.
نکته: در هنگامی که شخصی در جلسه شروع به صحبت می کند یک نوار آبی رنگ در پایین تصویر او ظاهر می گردد که به محض قطع صحبت خود، نوار آبی رنگ حذف خواهد شد. بنابراین از طریق این نوار می توانید تشخیص دهید که در حال حاضر چه شخصی در جلسه مشغول به صحبت می باشد.

 

13 Manage Online meetings


هم اکنون به تشریح گزینه های دیگری که در تصویر زیر مشخص شده می پردازیم.

 

14 Manage Online meetings


1. IM: از این گزینه می توانید برای ارسال پیام (IM) در جلسه استفاده نمایید.
2. Start My Video: با استفاده از این گزینه می توانید ابتدا تصویر خود را از طریق Webcam متصل شده به سیستم خود به صورت آنلاین مشاهده نموده تا مطمئن شوید که آمادگی لازم (از لحاظ ظاهری) برای شرکت در جلسه را دارید، سپس با استفاده از گزینه Start My Video تصویر خود را به صورت آنلاین برای دیگران به نمایش بگذارید، همچنین می توانید در صورت نیاز با استفاده از همین گزینه آن را قطع نمایید تا تصویر پیش فرض شما به جای Video نمایش داده شود.

 

15 Manage Online meetings


نکته مهم: نرم افزار Skype به صورت خودکار تصویر شخص را در بهترین حالت Crop کرده و نمایش می دهد. در صورتیکه چندین نفر در یک اتاق مشترک حضور داشته باشند Skype این قابلیت را دارد که تصویرشان را به صورت Wide نمایش دهد.

 

16 Manage Online meetings


3. Mute My Mic: می توانید وضعیت Mute را برای صدای خود تنظیم کرده و در صورت لزوم آن را غیر فعال کنید.
4. Present: با استفاده از این گزینه می توانید به اشتراک دسکتاپ خود بپردازید، علاوه بر این می توانید کنترل دسکتاپ خود را برای شخصی فعال کرده و پس از اتمام کار آن را غیر فعال نمایید.
5. Hang Up: برای خاتمه جلسه می توانید از این گزینه به منظور قطع ارتباط استفاده نمایید.



در ابتدا نحوه ایجاد Online Meeting را شرح می دهیم. برای این منظور:
1. از قسمت Calendar یک Meeting جدید ایجاد نموده و پس از وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز همچون مدعوین، موضوع، مکان و تاریخ، گزینه Skype Meeting را از منوی Meeting انتخاب نمایید تا لینک مربوط به Join در قسمت توضیحات افزوده گردد. (کادر زرد رنگ)

 

01 Joining an online meeting

 

نکته: به منظور ایجاد Online Meeting به طور مستقیم می توانید از قسمت Mail گزینهNew Items و سپس Skype Meeting را انتخاب نمایید.
2. حال Meeting خود را ارسال (Send) کنید.
3. در زمان شروع جلسه، هر یک از مدعوین، Online Meeting مورد نظر را باز کرده و از طریق کلیک بر روی لینک Join Skype Meeting در توضیحات، به Meeting ایجاد شده در Skype افزوده شده و همگی آن ها می توانند با یکدیگر ارتباط صوتی و تصویری از طریق سیستم و یا تجهیزات همراه خود از قبیل گوش های هوشمند، تبلت و غیره داشته باشند.

 

02 Joining an online meeting

 

4. لازم به ذکر است که نرم افزار Outlook نیز به صورت خودکار زمان شروع را به شما یاد آور خواهد شد که می توانید با استفاد از گزینه Join Online به جلسه بپیوندید و یا با تنظیم گزینه Snooze از Outlook بخواهید تا دقایقی بعد یادآوری را برای شما مجدد انجام دهد.

 

03 Joining an online meeting

 

 

 

 

در Skype for business می توانید به راحتی همکارانتان را از وضعیت حضور یا وضعیت فعلی خود آگاه سازید تا بتوانند تشخیص دهند که چه زمانی برای برقراری ارتباط با شما مناسب است. بدین منظور کافیست:
1- در صفحه اصلی برنامه Skype for business بر روی وضعیت فعلی خود (که به صورت پیش فرض Available می باشد) کلیک کرده و سپس در لیستی که نمایش داده می شود وضعیتی که تمایل دارید به همکاران نشان داده شود را انتخاب کنید.

 

01 changing your status

3-هم اکنون وضعیت شما به حالت انتخابی دلخواه خود، تغییر می نماید.

 

02 changing your status

 

 

 

گاهی اوقات نیاز است تا از در دسترس بودن (Online) شخص خاصی در برنامه Skype به سرعت آگاه شویم برای اطلاع رسانی آنلاین شدن شخص موردنظر می بایست تنظیماتی را در برنامه انجام دهیم:

وارد برنامه Skype شده و بر روی اسم شخص موردنظر کلیک راست کرده، گزینه Tag for Status Change Alerts را انتخاب نمایید.

 

Tag for change status 01


در این صورت با شروع فعالیت کاربر مربوطه بر روی سیستم (Online یا Offline) پیغامی همانند تصویر مشاهده خواهید کرد.

 

Tag for change status 02

در هنگام کار با Skype For Business 2015 شما می‌‌توانید از 3 طریق از برنامه خارج شوید که عبارتند از:
1. Sign Out
2. Exit
3. Close
3 مورد مذکور از قسمت Optionدر پنجره اصلی Skype و سپس انتخاب گزینه File قابل مشاهده می‌‌باشد.
 


همانطور که در تصویر بالا ملاحظه می‌‌کنید وضعیت کاربران شبکه از طریق دایره رنگی و نوشته ای که در جلوی نام آن ها وجود دارد قابل مشاهده است، که این وضعیت وابسته به حرکت Mouse می‌‌باشد. (به طور مثال کاربران Online با رنگ سبز و به صورتAvailable ‌و یا کاربران Offline با رنگ سفید و به صورت Offline نمایش داده می‌‌شوند.)
در ادامه به تشریح تفاوت هر یک از موارد می‌‌پردازیم.
1. Sign Out: با استفاده از این گزینه، Session مربوط به ID شما بسته شده اما نرم افزار Skype همچنان در سیستم باز مانده و پنجره Sing in ظاهر خواهد شد. در این قسمت شما می‌‌توانید ID جدیدی را برایLogin شدن وارد نمایید و همینطور از قسمت Sign in as وضعیت خود را تغییر دهید.

 


در این حالت وضعیت شما مطابق شکل زیر به صورتOffline و با رنگ سفید برای سایر کاربران شبکه نمایش داده خواهد شد.

 


2. Exit: با استفاده از این گزینه نرم افزار به طور کامل در سیستم شما بسته شده و تمامی Resource های مربوط به آن نیز آزاد می‌‌گردد.
3. Close: با استفاده از این گزینه صرفا پنجره Skype بسته می‌‌شود و بنابراین تمامی notification ها را دریافت خواهید کرد و در صورت لزوم می‌‌توانید از منوی Taskbar پنجره آن را مجدد باز و مشاهده نمایید. در این حالت وضعیت شما به صورت Available و با رنگ سبز نمایش داه می‌‌شود.

معرفی نرم افزارهای کاربردی

Netwrix Event Log Manager

Netwrix Event Log Manager

با استفاده از این نرم افزار، می‌توانید رخدادهای به ثبت رسیده در Event Viewer سیستم های موجود در شبکه خود را به صورت متمرکز، بر روی سیستمی که این نرم افزار بر روی آن نصب شده است، مشاهده و یا آرشیو نمایید. همچنین این ابزار این امکان را در اختیار شما می گذارد که بتوانید از ثبت یک رخداد خاص، اطلاع حاصل کنید. به عبارت دیگر، می توانید این نرم افزار را به گونه ای پیکربندی کنید که در صورت ثبت یک رخداد خاص در یک سیستم، این موضوع به اطلاع شما برسد.

اطلاعات بیشتر

خبرنامه

جهت دریافت آخرین اخبار و مقالات، آدرس پست الکترونیکی (ایمیل) خود را در کادر فوق وارد نمایید.